joM ClicK

Wednesday, October 26, 2011

AYAH


Mungkin ibu lebih kerap menelefon untuk menanyakan tenteng diri
MOKA serta keadaan setiap hari tapi AYAH yang menyuruh..


Semasa kecil, my mum yang lebih sering mendukung MOKA tapi tahukah bahawa sebaik saja AYAH pulang bekerja dengan wajah yang letih AYAH selalu menanyakan ape yang kita lakukan seharian..


Saat MOKA sakit, AYAH sering memarahi "SUDAH DIBERITAHU !! JAGN MINUM AIS !!" tapi tahukan MOKA bahawa AYAH sangat-sangat risau...


HIGHLIGHT DIATAS

Ketika MOKA remaja, MOKA meminta izin untuk keluar malam.AYAH dengan tegas berkata " TIDAK BOLEH!! " sedarlah MOKA bahawa AYAH hanya ingin menjaga MOKA..kerana bagi AYAH, MOKA adalah sesuatu yang berharga..


Saat MOKA sudah dipercayai, AYAH pun melonggarkan peraturannya. maka MOKA telah melanggar kerpercayaanya..maka AYAH yang setia menunggu MOKA di ruang tamu dengan rasa sangat risau..


Setelah MOKA dewasa, AYAH telah menghantar MOKA ke sekolah untuk belajar..di saat MOKA memerlukan ini/itu, untuk keperluan kuliah MOKA, AYAH hanya mengerutkan dahi, tanpa menolak..AYAH memenuhinya..saat MOKA berjaya.AYAH adalah orng pertama yang berdiri dan bertepuk tangan untukmu..AYAH akan tersenyum dengan bangga..


APA MOKA TAHU BAHAWA AYAH SANGAT SAYANGKAN ANAK YANG DIRANTAU..


No comments: